Igång igen då...

Så var man igång med pluggandet igen då... Ja, eller huvudkliande kanske man ska kalla det. Buääh!

Jobbade igår - det var riktigt skoj! Trevligt när barnen känner igen en, och kollegerna med :p... Kanske är rätt yrke ändå... Ibland tvivlar jag faktiskt. Det känns som att det är såå mycket som vi aldrig får lära oss på skolan som man måste kunna på en gång man börjar. Det är inskolningar, ansvarsbarn, föräldrasamtal å möten och den ena med det tredje. Får verkligen hoppas att man kommer till ett trevligt och bra arbetslag som verkligen vill hjälpa en att komma in så fort som möjligt, introducera en liksom, och inte bara säga "det här får du fixa efter eget huvud" för då skulle jag gå under... Jag har mina krav jag, haha - förutsatt att man verkligen får ett jobb nån gång förstås... Nä, man får nog helt enkelt ta första bästa misstänker jag, så man inte blir utan... Fast vad hemskt trevligt det vore att få välja och vraka bland ställen och kolleger! Dream team typ!

Pajasen verkar haft det bra hos Maggan å Lasse, verkar som att det går bra att ha honom där ibland. Det är ju bra om han kan få vara där och ha roligt när man har annat att göra. Der blir ju en del inneveckor och praktikveckor framöver. Busen våran... Charmar alla på ett ögonblick - de anar inte för en sekund vilket monster han kan vara här hemma.. *fniss* Nä, nu ska vi hämta posten, måste få gå ut och andas lite innan jag ska begrava nosen i böckerna. Just det ja, ska ju hämta D på jobbet med släpvagnen - vi ska handla hem "lite" cement. Ska vara lite kreativa i helgen och gjuta första omgången på det som skall bli ett varmt och skönt golv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0