Lördag

Nu är det äntligen färdigt på vinden. Landgång för sotaren att krypa fram och inspektera skorstenen på och lösull en hel massa. Vi blåste det sista idag. Jag skötte fläkten, kom till slut överens med den bara jag fick öva mig lite... Ibland bara älskar jag maskiner... En känsla som inte går att beskriva särskilt bra... Hmm... Längtar efter att få ta fram min "nya" maskin!

Igår hanterade vi ca 100 kg kött. Jag blev hungrig. Hade först Luciamys på jobbet med drop-in, föräldrarna fick komma och fika med sina barn. Det blev lite rushigt ett tag men vi överlevde det med. Tänk att föräldrar har så svårt att tro att deras barn inte beter sig lika när de är med som de gör annars hos oss... Jag hade stängning och när alla hade gått tog jag "komp" och gick hem. Där hade syrran lagat mat!
   Tja, först hämtade vi bilen som varit på verkstaden - igen. Kommer en trevlig räkning på det snart då. Sen spelade vi kort tills det efterlängtade samtalet kom som talade om att vi kunde fara (till Bräcke) och hämta köttet. Vid 22.30 var vi klara och hade delat upp, och lagt köttet i frysarna samt ätit nattmacka. Upptäckte dock i morse att vår gamla frysbox, som står i boden sedan vi flyttade hit våren -08, hade gått och blivit ett kylskåp på gamla dar, så då fick vi stuva om i andra boxar och stänga av den.

Hann även åka till stan på eftermiddagen, så ny har vi att jobba med imorgon också. Snart är det jullov också, 11 dar ledigt i rad. Vad jag ska njuta. Hoppas, hoppas det kommer lite snö också bara.

Hoppalong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0