Fortfarande inte skogen...

Oj, vad min kropp var seg igår, och lite imorse också... Det bev så att vi tog hem lite ved till mamma i helgen. Som hon inte ens visste om... Men det märkte hon när hon anlände igår eftermiddag. Det var en inte så liten hög trots att vi travat allt vi orkade hela dan igår. Men jag tror inte hon blev ledsen. Vi körde två lass med traktor och vagn när vi nu ändå hade lånat den. Mattias var chaufför, både på den och hjullastaren som vi också lånat. Allt för att arbetet ska bli så lätt som möjligt. Men hur man än gör så är ved alltid jobbigt. Skönt att det inte blev vedpanna för oss ändå känner jag...

Väldigt kul att få träffa Mattias igen, det går väl typ ett halvår mellan gångerna, för mig iallafall. Han jobbar med Daniel för tillfället så de träffas jämt. Han ringde så lämpligt i middagstid i fredags så då fick han komma och smaka tacos med oss. I lördags blev det fullt upp men jag lyckades på något sätt fixa till helstekt fläskfilé (marinerad med olivolja, salt, peppar, timjan och citronskal) och potatisgratäng och vitlöksbröd. DET var ganska gott!

Tror jag väljer att inte gå i skogen idag heller... Finns det något som heter vargfrossa? Jag tror jag har fått det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0