Dan före dan före dopparedan...

Nu är julförberedelserna i full gång för i år! Jag är en av alla dom som inte tycker om julhysterin som råder i vår tid. Däremot tycker jag OM alla de saker som vi "måste" göra innan jul... Alltså vi här i familjen. Som att planera vad vi ska ha på julordet, julpynta lite, baka, laga maten osv... Och så är det SÅ mysigt när alla är hemma och allt man gör tillsammans. Jag ogillar mera den hysteriska julklappshandlingen. Alltså, jag älskar att ge bort en julklapp som jag är NÖJD med. Det vill säga, jag tycker att den passar till den som ska få den och jag vet att den kommer att bli glad vare denne önskat sig det eller ej. Därför tycker jag heller inte om när JAG får en julklapp som inte passar mig, utan som bara är köpt för att. Jag brukar vara övertydlig med saker som jag behöver, eller vill ha, men ändå finns det de som inte lyssnar. Jag menar varför ska någon slösa pengar på ngt, när det finns saker som hjälper mig eller gör mig väldigt glad? Spelar väl ingen roll om den som köper inte tycker om att ge presentkort eller vad det nu är.. Jaja, det är ändå tanken som räknas och jag brukar bli glad ändå, men jag kan inte låte bli att tänka på slöseriet!

Igår kväll/eftermiddag bakade vi segkakor. De blev jättefina och jättemånga! Och detta, gott folk, är ÄKTA segisar - de är riiiktigt sega, men så är det också hemligt recept efter min pappas mormor... Tänkte även ge bort några påsar, t.ex. till Pajasens extramatte/husse och min svägerska & CO. Dit ska vi förresten och äta jullunch på julafton. Gröt och skinkmacka! Mumma! Det blir kul, får vi fira lite jul med Johanna också och ge henne klapparna.

Imorse började jag med att riva ur sängkläderna. Vädrar täckena under dagen och har öppnat fönstret i rummet. Gissa vad man kommer att sova gott inatt, Nyvädrat och nybäddat! Jag längtar... Har nu varit ute och gått med hundarna i skogen nu. I spåren som jag kämpade så innerligt för att köra upp med skotern var hyggligt hårda att gå i. Med 1 dm nysnö på var det alldeles lagom jobbigt att gå. Nu sover dom i alla fall =) På ett ställe skulle vi gå över en bit äng där ingen hade gått före så det var mycket snö där. Upp till knäna till mig. Frida som är minst (?!) fick gå före och spåra. Pajas och jag tyckte det var jobbigt ändå... Nu måste jag skynda mig att duscha för sedan ska jag åka och handla. Ska dra med mig D från jobbet så han kan hjälpa mig tömma affärn och bära ut till bilen. Sedan får vi se om min Anna vill/kan ses och så måste jag förbereda en del julmat!

Skynda, raska på!

 

Mmm...



Vi trodde vi skulle drunkna ett tag...

Kommentarer
Postat av: Ida

Mysigt med lite julbak =) Själv har vi fullt upp med all flytt och lever i en kartogöra, som jag nu ska ta o bege mig in i :P hehe

Låter skönt med en promenad. det ska jag ta ikväll när björn kommer hem från jobbet..

Om vi inte hörs innan jul så ha en riktigt God Jul kusinus =) Kramen

2008-12-22 @ 11:25:24
URL: http://hamrins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0