Det var väl roligt, hurra!

Nu har jag åkit lite skoter, puh! Tänkte jag skulle spåra lite på våra rundor så att det blir lättare att gå. Det var en 7 helvetes mycket snö kan jag tala om, hur jobbigt som helst. Tur man har bred- och långbandare! Har precis kommit in och det var väl tur att man inte fastnade alldeles någonstans eftersom det redan börjar skymma ordentligt... Har klivit av X antal gånger och ruskat snö av grenar och träd, klivit av och sågat av X antal träd som fallit i vägen. Både jag och gamla 59:an har jobbat ordentligt med andra ord!

Det är väl inte så väldigt smart att åka ut alldeles själv, men jag har hållit mig såpass nära att jag utan större problem kunnat promenixa hem i snön om det skulle vara så. Vi har en liten snöskyffel och en bågsåg i skotern, men jag har konstaterat att vi ska lägga i en yxa och en timmersax med! Och en motorsåg kan man ju ha med sig, kan underlätta en hel del.

Så nu är man totalt väck, gick en prommis med mamma och hundarna över till biblioteket och hämtade böcker på förmiddagen. Och så har jag skrivit klart (?) den där *PIIP* utbildningshistoria-grejen också... Så nu blir det vila en stund! Sedan blir det laga lite mat och så tror jag Daniel ska skotta ikväll så det åker man väl också på... Trött imöra?

Just det ja, måste komma ihåg att åka på banken imorgon... Svårt det där när de bara har öppet två dagar/vecka.

Kommentarer
Postat av: Ida

Å vad mys att få köra lite skoter. jag har inte kört skoter på måånga år faktiskt .. :(

2008-12-15 @ 21:13:48
URL: http://hamrins.blogg.se/
Postat av: Jenny

javisst, så vacker han är Tand Troll! Men Ebbe är inte så pjåkig han heller ;) han är ca 150, alldeles perfa för mig :) Snäll å krut i. Precis som det ska va :)

2008-12-15 @ 22:01:08
URL: http://jen81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0