Oj oj OJ...

... vad jag är dålig på att blogga! Men ingen är väl sämre än att man kan ändra sig... eller...?

Det har iaf varit SJUKT roligt att vara på skolan under mina fyra veckors praktik. Alla trevliga människor som jobbar där och sist men inte minst alla underbara 2.or som jag haft under mina vingar! En mycket värdefull upplevelse måste jag säga att det varit. Har haft en hel del lektioner på egen hand och det har till min förvåning varit roligt. Det blir ju inte sämre av att man får positiv feed-back från dels barnen men också av diverse personal, det värmer i själen!

Fick till min glädje känna doften av skoteravgaser i söndags, ahhhh! Dock lite lite snö för att göra någon längre repa, men men. Nää, det var för att vi skulle trampa ihop vägen här på gården lite medans det var tösnö, så att inte traktorn repar upp alla gräskanter när vi skottar. Hålla tummen för att det funkar!

Pajasen blir bara större, och större och STÖRRE. Är nu ca 60 cm hög och 38 (!?) kilo tung. Det ni, inte dåligt för en 8 månaders labrador! Åsså börjar han till sin matte och husses stora glädje också att bli lite stor i huvudet med. Nu kan man dra i åt honom och kräva saker och, prisa gud, HAN LYDER... ibland i alla fall... Ibland kan man till och med be honom lite snällt, och han gör det. *glädjetårar* Många svettdroppar har han krävt av mig den hunden. Att uppfostra en hund är inte alltid en dans på rosor, eller det kan vara det men det har vu ju inte tid med nu.

Till veckan ska jag till H-sand för den näst sista inneveckan denna termin, sista gången är v.3. Sen är det slutspurten kvar. Nu har vi minsann anmält oss till examensarbetet, Malin och jag. Så nu är det plugg som gäller hela denna vecka. Förutom på torsdag då vi ska till stan och julhandla och på fredag kväll kl 18 då vi ska till Norra berget på julbord med Tovab.

Har varit ute och busat med vovven idag och även hunnit torka/duscha rent två kattburar idag. Marcus skulle nog komma förbi och låna med sig en till en kattunge som skulle hämtas. Stackars Lennart trodde kan var en kamikaze-katt. Rest in peace! Nu ska vovven få äta lite lunch och sedan ska vi gå till skogen. Tänkte försöka få med mig kameran idag!

Passar väl på att lägga in någon bild också när jag ändå håller på. Det här blev ju ett gigantiskt inlägg... Men man måste ju uppdatera och även skriva av sig lite nu när andan väl föll på.

Hoppalong folks'

 




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!

Tack, det är en svart nordis valack på 5år, så fin så! ..såklart :)

Har du oxå häst?

2008-12-02 @ 20:41:11
URL: http://jen81.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ojdå, du fick min kommentar två ggr igår:)) Guuud vilken fin labbe! De chokladbruna med ljusa ögon e finaste varianten labrador!:)

Jobbat med din svärmor, så hon skvallrade att ni köpt hus! Flyttat in än??!

2008-12-03 @ 10:58:49
URL: http://linneasekgkurva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0