När?

När ska man hinna allt man ska göra?? Hinner f*n aldrig vara inne huset och greja längre, fattar inte riktigt hur det blev så... Önskar vi hade råd att leja bort - det skulle gå lite fortare då. Iofs är det ju en del att göra ute på våren/sommaren, för alla, men jag har ju inte direkt såå mycket rabatter och sånt att hålla ordning på. Har planterat lite grann här och där och så vattnar man lite och kommer det så kommer det.. Typ så är det... Fast jag fick både potatis, morötter och lite annat i fjol på det sättet...

Igår satte vi potatisen, sådde även morötter och lök. Förresten har jag ju ett till litet grönsaksland där jag har satt sockerärter, rädisor, lök och några röda solroser... Och så har jag förstås satt de andra solrosorna i en s.k rabatt plus att mammas blomster ska dit eftersom hon tänker gräva upp tomten sin. Så det blev lite ändå när man räknar efter. Mormor och Lars är här nu också så det är fullt ös... Hihi... Reste ställningen i morse samt hämtade lite mer bräder hos Danielsson och målat sista strykningen på de som ska upp i morgon. Var egentligen meningen det skulle ske idag men vi kom på att det blir så jobbigt för Jenny (haha) att måla uppåt så vi målar färdigt helt innan vi sätter upp, så då blir det som sagt imorgon bitti då! Kanske vi hinner sätta några golvåsar i badrummet uppe innan vi ska på middag i Hjältanstorp. Lax - mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0