-måndag-

Happ, ny vecka igen då. Vi har jobbat duktigt i helgen i huset, reglat klart ett rum till nu och rivit lite mer i trappen. Under påskledighetern ska vi dra elen och gipsa det rummet. Ikväll ska vi märka upp var eluttag, telefonjacket och strömbrytarna ska vara. På onsdag ska vi hämta gipsskivor och säkert något mer också... Det är fint och härligt med högt i tak, men förbannat jobbigt att hantera skivor som är 2.70... Nere är det snudd på 2.70 och uppe 2.60 förutom i sovrummet där det är 2.10 istället. Jobbigast är såklart att få upp skivorna i trappen UTAN att de ska gå sönder. De är ju inte billiga direkt heller så man får icke ha sönder någon i onödan.

Jobbade i fredags också. På ett helt nytt ställe med mestadels okända människor och barn. Jag överlevde det också.

Blir väl vanliga tråkiga veckan nu också.. Eller näää, det blir det ju inte... Lång'ledigt'. På torsdag ska vi till Östersund i ett ärende. Kanske kan lyckas kika in till syster och fika lite..?  Och på fredag kanske det blir angling om isen är ok. Förmodligen utan mig eftersom jag inga stövlar har. Daniel och Pajas var dit och kikade igår och det var vatten på isen... Mina ovattentäta kängor funkar nog inte så bra då. Det är ett hål i skorna också, uppepå stortån. Och, nej, jag vet inte hur det kommer sig. Helt plötsligt var det bara där. Och jag tror inte det är vovven heller. Faktiskt.

Idag måste jag läsa klart uppsatsen, för imorgon ska jag ses med Malla och klura på hur vi ska lägga upp det hela. Den förhatliga opponeringen.. Blä på den! Måste ringa och höra med dagmatte om hon saknar pajasen. Alltid lika jobbigt. Men hon brukar faktiskt säga nej om det behövs, men ändå. Det skulle behövas då imorgon, men även tis-ons nästa vecka och mån-tors veckan efter det. Kanske kan muta med presenten de ska få...?

Har jag nämt att Pajas fyllde 1 år 22 mars? Ja, han gjorde iallafall det. Han fick ingen tårta dock... Imorgon är det kurs igen ja. Vad fort tiden går. Man kan inte säga det nog många gånger. Man blir lika förvånad varje gång man upptäcker det.

Tjo'hej!

Kommentarer
Postat av: Nillah

Tiden går fort, ibland lite för fort bara... Jag tyckte att vi nyss fick hem Lillgubben men han blir 2 år nu i maj, 2 ÅR!!?? Fick han ingen tårta?? VA??!! Stackarn!! ;0D

2009-04-08 @ 18:32:01
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0