Aaaaj!

Min hund NYPS. Och det gör ONT. När han är uttråkad och matte pluggar för mycket så hoppar han runt, bjäbbar och så nyps han. Det vill säga han tar ytterst, ytterst lite skinn mellan sina framtänder. Och det gör så satans ont så det finns inte. Gärna på armarna eller på baksidan av låren gör han det. Det är hemskt!

Näsor fryser när det är -26 ute märkte jag idag. Särskilt när de är full av snor. Fick vira min virkade sjal/halsduk runt hela ansiktet när vi gick på promenad förut, jag och hundarna. Men det var väldigt vackert i kylan när solen lyste över vidderna (okej, lägdan då). Jag såg ljuset som silade sig in mellan mina hopfrusna ögonfransar... Vi följde spåret från en räv och så hamnade vi hemma på gården till slut.

Ikväll ska jag nog, håll i hatten, se på Let's Dance. IGEN! Vem kunde tro att ett sådant genombrott skulle ske. Jag måste få se Magnus Samuelsson, man blir nästan lite kär i denna kraftman. Skulle allt bra gärna vilja klämma lite på hans armar. Får klämma lite på Daniels istället, de badmintonunderarmarna är inte fy skam de heller.  Som Karl-Alfred! Nästan...






Kommentarer
Postat av: hanna

Men tack SNÄLLA.

Det var en alldeles underbar kommentar att få när man har en riktig pissdag. :D





Nyp hunden från mig.

2009-01-16 @ 18:39:19
URL: http://ommigochdemina.blogg.se/
Postat av: Micka

gud vilken söt hund :D

2009-01-23 @ 09:03:49
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0