Happ!

Så var tentan avklarad! Och en massa andra saker också för den delen. Har hänt så mycket de senaste dagarnaså jag vet snart inte var jag bor nånstans. Eller massa och massa... Men glöm nu inte bort att jag nu i tre år har sovit utan väckarklocka på mornarna och slö-pluggat, panikpluggat inför valda veckor, och inte haft just några större krav än hundpromenader och några få dagars jobb på dagis. Åkte således hemifrån vid 6.00 i tisdags morse mot H-sand, skrev tenta 8-9.23. Åt lunch, for mot S-vall. Fördrev tiden till kl 14.00 då D kom med tåget. Shoppade, och kollade och åt till kl. 17  då vi hämtade upp syster.

Hon åt. Sedan mot Svartvik för att helt oplanerat hämta en spis. Eller det var oplanerat tills ungefär mitt på dagen då hon ringde och bad att vi skulle hjälpahenne med det så hon slapp ta bilen själv en annan dag. Efter 301 samtal fram och tillbaka mellan mig och syster, syster och mig och D och mig om spisen över huvud taget skulle komma in i bilen kom vi till slut fram till att OJ vi har ju hundburen där också. Vi chansade på att det skulle gå om vi fällde ner baksätet, sköt fram buren stoppade in spisen och syrran i bagagen. Sagt och gjort, det GICK, precis! Tur att syrran inte åt upp alla strips för då hade det INTE gått. Så där satt hon, inklämd bredvid en spis i bagagen på en V70 med ryggen mot en hundbur från Svartvik till Torpshammar. Heja syrran!

Igår var jag hemma och skulle förbereda mig inför denna dag. Datorn var knäpp och låste sig och behagade inte fungera som jag ville förrän 14.00. Då gjorde jag det jag skulle. Var ute på prommis med hundarna och envist nog så skulle jag absolut gå på ett ställe där ingen hade varken kört skoter eller gått tidigare i vinter. Inte ett endaste rådjur hade ens gått där. Så vi tjurade oss genom knädjup snö, aningens skare, i - låt oss säga, dryg halvkilometer tills vi kom fram till den stundande vägen. Det var jobbigt, det tyckte även mina följeslagare, men det hade de glömt för länge sen då vi kom hem till slut. De vägrade dessutom att gå bakom mig så de hoppade och skuttade i djupsnön, snacka om att slösa energi. Vi stannade och vilade typ var 20:e meter, det var så jäkla jobbigt, men himla skönt när man kom fram till vägen.

Har träffat Malin i Sundsvall idag och vi har påbörjat arbetet med examensarbetet...

Nu ska jag snart gå och nanna, är så trött så trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0