Skitväder...

... i  Härna, som vanligt. Snorhalt på vägen, går knappt att bromsa. Men vad ska man göra det för? Friskt vågat är hälften vunnet! Skönt att inte åka 740, fast då hade jag nog inte tagit mit ända hit utan blivit mosad mellan en lastbil och vägräcket på E4...

Idag har vi suttit flera timmar på eftermiddagen och sökt efter artiklar till examensarbetet. Det är inte lätt, men efter lite detektivarbete hittade jag det jag ville och har kopierat det. Och jooo, man får visst kopiera, men inte HELA böcker och INTE i kommersiellt syfte. Så det var helt legalt... Tror jag... Nu ska jag ta och slipa lite på vår forskningsplan och se om jag kan utveckla den och höja det vetenskapliga språket som vår handledare så fint sa. TROTS att jag använt det fina ordet dekontextualiserat som jag inte ens kan uttala, dock vet jag vad det betyder men jag kan inte uttrycka det i ord och inte just nu!

Lyssnade på radio imorse när jag åkte hit, det är ganska mysigt. Jag har aldrig i hela mitt liv lyssnat på radio utan det började får något år sen då jag åker bil ensam till och från H-sand. Idag blidde det Morgonpasset med P3 eftersom man inte får lyssna på RIX Morronzoo längre. Prutt!

När jag handlat mat (rostbiff, ölkorv, gurka och potatissallad) och frukost och hade kånkat med mig alla väskorna in på rummet kikade jag lite på Barack Obamas installation. Och kors i gröningens namn vad folk det var där!! Jeeesus!

Fick en krampaktig sakna-Ida-känning också, tror jag måste ringa henne ikväll och surra bort några hjärnceller...

Kommentarer
Postat av: Ida

Mig Ida eller ngn annan ? du har då inte ringt mig iaf :P

Kramen

2009-01-20 @ 21:55:20
URL: http://hamrins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0