Suck och stön

Då blir det dags för H-sand igen. Tis-tors denna gång. Varit där idag med, på handledningsträff för examensarbetet. Vår handledare kunde tydligen inte en endaste liten pluttstund under de dagar vi var schemalagda på campus. Och jag kunde inte boka en natts extra boende, något surt, annars hade jag nog stannat ända till torsdag. Men jag kan ju inte neka till att det är skönt att komma hem, dock värre om man tänker ekonomi och miljö istället. "Missar" dagen D också , men det gör inte så mycket. Tycker det är lite jobbigt att stå i centrum och att folk gör ngt bara för lilla jag...

Kollat upp lite om att göra ett porträtt, och inte på mig... En fin blyertsteckning eller med typ akvarell eller vad det brukar vara, alltså en tavla med färg hade jag tänkt mig. Får se vilka pengar det rör sig om.

Hade fått mail av Carita angående specialsök- och lydnadskurser som ska starta. Är sugen men ändå inte. Borde väl göra det nu medan han är relativt ung. Men det kostar en slant också. Sedan beror det på hur de ligger om jag missar någon gång på grund av innevecka... Åhh, hur ska jag göra... Kanske ska vänta tills jag fått pengar och betalt räkningarna och se om jag får ngt kvar. Får jag det så tar det väl säkerligen slut om jag går kurs och så får man vara utan tills nästa gång pengarna kommer, som vanligt. Det är lite jobbigt att ALDRIG ha pengar. Just nu har jag 302 kr och 300 av dem går till boende i veckan. Alltså 2 kr kvar att göra vad jag vill med!

Nä, nu ska jag gå och packa ner datorn och lägga över 100-lappen jag fick av D till fickpeng i plånboken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0