Ändrade planer

Nu är jag i Härnta igen! Men det blir inte hela veckan som jag har trott hela tiden. Jag ska åka hem imorgon, fast först ska jag och Malla skriva lite uppsats i Sundsvall. Och sen ska jag åka hem. Och sen ska jag åka hit igen på torsdag. Och sen åka hem på fredag, förhoppningsvis med omvägen om frissan...

Jag saknar Pajas, efter nästan en hel dag borta! Och Daniel lite. Jag hade sagt till min "tant" som jag bor hos här att jag skulle komma kring 17. Efter lunch hade vi inget mer, jag var handlad och klar vid 14.30. Hon var inte hemma... Vid 16.15 kom hon äntligen. Hon blev såklart förvånad när jag stod där och hoppade på stället i trappuppgången och hade packat alla mina väskor och påsar framför hennes dörr och frågade med andan i halsen om jag väntat länge? Inte så farligt, svarade jag... Nä, för det var ju bara nästan två timmar och det är väl ingen match? Kan väl hända att grannarna undrade varför i hela friden en konstig människa vankade omkring husen och ringde på en dörr ibland bara för att kolla att ingen smitit in bakom ryggen på henne...? Det bästa med allt är att jag inte missar hundkursen, alltså den superviktiga avslutningen där vi ska beundra våra stjärnor likt ett före-efter-reportage från Gokväll. Eller nåt. Vi filmade hur som helst första gången och senast som då var näst sista gången. Nu måste jag sluta nöjes-surfa och börja skriva nåt på uppsatsen. Nu slutar jag... Nä jag är fortfarande kvar... Nu då...? Nä! Tjillevippen!

Ja, se på katten - det funkade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0