-söndag-

Oj, nu har helgen snart gått förbi också. I fredags var Erik här och då fixade vi i ordning mammas kök med tapetsering och lister som pappa hade gjort lite tokigt. Mamsen fick det i fördelsedagspresent att vi skulle göra det, och det blev verkligen jättebra, hoppas hon blir nöjd bara...! Hon har inte sett det ännu eftersom att hon och syrran varit i Edinburgh under weekenden. Undrans om de har något trevligt från taxfree med sig hem..? Hehe.

Sedan, resten av helgen, har vi försökt gipsa i alkoven, men det har varit mycket annat som lockat också. Vädret har ju varit alldeles underbart, helt otroligt för att vara april/maj. Förhoppningsvis hinner vi sätta de sista skivorna idag. Men vi skulle behöva hinna handla och laga middag samt att inte göra så sen kväll eftersom vi båda ska upp imorgon. Min praktik börjar imorgon, min allra sista praktik under lärarutbildningen. Tänka sig. Det är inte utan att det känns vemodigt, nervöst och spännande samtidigt... Mattias kom och hälsade på så vi fikade lite och nu har grabbarna åkt iväg och kikat på lite byggidéer som de hade. Får väl se när de kommer tillbaka, det tar väl ett tag för grabbarna grus det där kan jag tro... Tyvärr kan jag inte bära gipsskivorna mol allena. Tvättar och hänger ute, torkar nog fort eftersom det både är varmt och blåser ute. Inte tokigt allt, om man bortser från alla småkryp som har en fallenhet att finnas på kläderna efteråt bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0