-måndag-

Sitter och väntar på att lyckas hämta hem hemtentan... Som vi ska skriva på ända till söndag. Suck. Ska försöka göra ett turboryck och vara klar till på torsdag hade jag tänkt... Veckorna och dagarna rusar förbi, precis som vanligt. Jag hinner inte ens tänka efter. Förra veckan hade jag som sagt innevecka och i helgen har vi varit i huset, bytt och tvättat däck och eldat lite slänt. Det blev så "fint". Om man nu kan säga att svart, bränd stubb är fint, men i jämförelse mot den långhåriga gamla, torra frisyren så är det så. Och snart, snart blir det spirande grönt istället. Den slänten är väldigt, väldigt vacker i blomning och i olika färger, så det är värt att vänta på. Upptäckte igår att vi inte har vatten. Till vårt hus alltså. Mamma har men inte vi och i ligger alldeles efter henne på ledningen, mycket mystiskt. Tror vi är absolut sist på kommunala ledningen också. Daniel skulle ringa ÅTF idag och höra med dem. Det verkar inte vara någoon läcka heller för det är inte särskilt blött nånstans på gården heller. Upptäckte också att det läcker in vatten där bergvärmeslangen är indragen genom väggen. Ställde en hink där som vi får tömma 1 ggn/dag... Suck x 2! Nä, nu ska jag försöka hämta den där tentan igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0