Händelselöst... eller?

Idag har jag hittills;
# läst lite om miljöpolitik och hållbar utveckling
# promenadat med hundarna
# läst lite mer om miljöpolitik och hållbar utveckling
# läst lite uppsats som jag senare ska opponera på
# hämtat posten.

Om vi börjar vid promenaden så var den kanske lite i osmartaste laget... Vandrade efter någon kilometer lite uppåt en skitig skogsväg för att sedan vända och vika in i skogen via ett skoterspår. Det är där det osmarta kommer in i bilden! Jag menar, att gå i ett förhållandevis hårt spår där man ändå riskerar att trampa igenom varannat steg kan väl inte anses som klokt? Det slet hårt i mitt knä kan jag säga och hasigheten uppmättes till maximalt 1km/h... Att gå på väg är helt okey så länge jag inte leker att det är ett springmaraton, och jag tänkte att det för hundarna kanske skulle vara skönt att för omväxlings skull få springa lite mer fritt än våra tråkiga stråk efter landsvägen. Fast, vad vet jag - de kanske tycker det är helt okej. Verkar finnas mycket 'gott' att lukta på i alla fall.  Apropå så sprang pajasen ut i skogen (vilket han faktiskt inte brukar göra, han springer troget vid sin mattes sida normalt) och till slut kom han struttandes tillbaka - med något i munnen. Med min vilda fantasi (som faktiskt infinner sig ibland - och då jag inte behöver den!) såg det ut som ett ÄGG! Inte ett påskägg direkt, utan mer som ett fågelägg, typ tjäder eller nåt. Jaja, de kanske inte lägger ägg på vintern, men ändå... Det visade sig dock vara en bit benpipa så det var väl ok...? Som tur var hade jag låtit kopplet släpa efter, annars hade jag nog inte fått fatt honom ännu...

Sedan var det hem och proppa huvudet med miljöpolitik. Hade kisekatten the King på magen, det var varmt och skönt. Jag försöker se det positiva! Det är inte som det ska med pluggmotivationen längre... Jag försöker även låtsas som att boken är en roman eller deckare. Det vill säga längta tills jag får veta hur fortsättningen följer hela tiden, åh så spännande...! Angående uppsatsen så blev det den som jag nästan minst av allt ville opponera på eftersom att jag och dess ägare inte kommit så himla bra överens alla gånger... Men, det är bara att se det 'proffesionellt' och köra på och göra det man ska. Spelar väl ingen roll vems det är egentligen heller och vi är ju trots allt vuxna människor och vi står inte direkt och skriker åt varandra heller så det ska nog gå bra.

Nä, nu kom mamsen hem och Daniel väntas snart också. Han har en 'pappadag' idag. Undrars om det får bli en kycklingsallad till middag idag? Jag börjar bli hungrig...  Har inte behövt laga mat en enda gång denna vecka tror jag... Jo, i måndags kanske... I tisdags åt vi hos M, M, J & L, igår hos J & E (som jag förövrigt faktiskt lyckades lura, dagen till ära). Och imorgon blir det middag med tillhörande partey!

Förresten, bara så att ni vet. Specialsök är en hård sport! Bubben råkade slamsa till det så han trillade när han skulle upp på bordet. Tydligen slog han långnosen i bordskanten för han har en ilsket röd liten bula på överläppen nu!

Tjing tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0