Kallt vatten

Vattnet HADE frusit... Vi lånade nån tina-upp-vattenslang-mojäng med värmare och pump av ÅTF. Och tjofs så fanns det vatten igen. Eller ja efter att ha burit några (!) kannor med varmvatten och kokat vatten på spisen i alla fall. Hoppas, HOPPAS att det inte fryser när vi nu bor där, men då används ju vattnet förmodligen hela tiden! Men tänk om!? Usch och fy... Tänka positivt, har jag lärt mig av Nillah idag :)

Igår eldade vi det sista så är det "fint" här på gårn'. Jag började också kratta igår, tänkte jag skulle gå ut och fortsätta nu. Har skrivit svar på alla frågorna så nu tänkte jag ladda ur för att sedan ladda upp igen och gå igenom alla. Men det får jag göra när Daniel sover. Har hört att jag inte kommer att få en ledig stund under denna långhelg! Vi ska ju försöka fixa mammans liste i köket också om vi får tag på några.  När herrn kommer hem ska vi åka och hämta gips till lilla alkoven som vi reglade förra helgen. Och så ska vi väl börja sätta in extrareglarna i trappen också. Tjing tjong så är det måndag igen. Kom på igår kväll att jag börjar praktiken då. Oj oj, kanske måste hinna planera lektioner också...?

Hundarna har skött sig själv en hel del medan jag suttit och skrivit i veckan, det vill säga varit lös ute (eller legat på bron och flämtat i värmen typ). Och bästast av allt är att Pajas inte har sprungit bort en enda gång! Såg honom alldeles nyss bakom huset i långgräset, men nu är han här igen och har lagt sig. Mattes storbubbe! Jag tror huvudet håller på att växa ikapp kroppen, äntligen. Han är så otrloligt mycket lugnare nu än för några månader sedan. SÅ kul att se och vara med om framför allt.

Bah, ut vad det ja...

Kommentarer
Postat av: Nillah

Ni har fullt upp =0)Det är skoj att grejja, men skojigaste när det är klart ;0)

2009-05-01 @ 09:07:46
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0