Dumma Gud...

... som får bestämma vem som inte ska må bra och vara frisk. Eller kanske det är Gud som bestämmer alla de bra sakerna i världen och Djävulen de dåliga... Eller så är Gud inte så bra som vi tror...!?

Hunden har just haft ett (eller egentligen två) sjuhelvetes anfall. Epilepsi, eller något annat, någon form av krampanfall är det i alla fall. Nu har vi använt det sista stolpillret, som för övrigt inte verkade funka så bra denna gång. Gav henne bums när jag såg att det var på G men sen fick hon ett andra på direkten som aldrig verkade ta slut. Hon krampar typ så det knakar i benen och usch - äckligt värre. Stackarn. Hon vill bara gå ut efteråt när allt lugnat ner sig, men sist fick hon ett nytt anfall ute så Daniel fick bära in henne för jag orkade inte bära henne i djupsnön. Så hon får vackert vänta en stund så jag ser att hon är stabil. Konstigt nog kan det dröja flera flera månader till nästa gång och då är hon som vanligt hela tiden... Ingen vet förstås vad som händer när vi inte ser...

Så till specialsöket igår: Super! Nu kör vi med alla burkar + en störning. Klockrena alla tre hundarna i min grupp. De är så himla duktiga. Pajas försökte visserligen krypa ner i de små hålen i burklocket och sniffa lite kakao först, men då blev det ingen belöning förrän har var på rätt burk. Och gången efter så sket han fullständigt (och inte bokstavligt!) i den och gick förbi den! Det är himla roligt att se. Fick även se Gambi jobba. Han är för go han. Så väntar en lång vecka till nästa gång.



En bild på gumman som inte alltid mår så bra! Fina hunden.

Kommentarer
Postat av: lina

ja men det va ju kul att du råkade hitta mig igen. vart bor du nu då, och gör du nått... förutom att plugga då...som att inte det räcker. :)

2009-02-09 @ 08:16:19
URL: http://jagochkidsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0