Fängelsehundar

Såg nyss ett program på Animal Planet som hette Fängelsehundar (Cell Dogs) och det var ju så rörande så det var inte sant. Det är interner som ingår i ett program som går ut på att man gör hundar som blivit "räddade" adopterbara som de kallar det. I det här programmet var det 17 hundar som skulle bli omhändertagna i 5 veckor av internerna. Det var allt ifrån 4 dagar och 4-5 veckor gamla valpar, 6-månaders valpar och vuxna hundar. Några av dem var jätterädda och hade aldrig träffat en vänlig människa. Alla tuffa macho-internerna gick runt och gullade med valparna och pratade bebisspråk. Det var så man ville grina hela tiden.

 Det här är några valpar från Pajas kull, bara några dagar gamla


Måste nog ut och lufsa lite i snön snart... Då blir det täckbyxor på! Använder typ never täckisar, utom då jag åker skoter förstås. Inte stövlar heller för den delen. har bara mina kängor, som dessutom inte har mycket goretex-stämpel kvar. Det är inte en fråga om, utan hur mycket snö jag kommer hem med innanför dem!

Har förresten också blivit tjocksockeberoende har jag upptäckt. Nu har jag haft dem på mig i två, eller kan det vara tre dygn i sträck förutom när jag duschat. Nån gång kanske nån har ramlat av under natten, men... Och, jodå, jag byter sockar ibland...

Kommentarer
Postat av: Nillah

Svar till Sara: Jag gillar också vintern men INTE när det blir så här förbaskade KALLT!! Jag har också en som mumsar råttor om han får chansen!!

2009-02-12 @ 09:57:24
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0