Fina vinterdagar

Riktigt fina vinterdagar har det varit nu. Soligt och gnistrande vackert! Igår var det bra kallt, vi satte fast fönstret vi började på i lördags sen duschade vi och for och hälsade på syster & E som jobbade på i sitt hus istället. Åt lite lunch, hämtade gotta som de köpt på båten åt oss, surrade lite och sedan åkte vi hem och såg på tv. Kändes som det var ett bra alternativ till att vara ute och jobba i kylan. Trotsade den idag och gick en sväng med hundarna idag, de verkar inte bry sig ett dugg. Vad fuskigt. Vi körde upp alla skoterspår i fredags, drygt en mil runtom på stigarna häromkring visade mätaren. Men nu gick det bra att gå igen och det är skönt.

Snart är det onsdag - specialsök. Kul, kul. Var och kollade efter tjänstetäcke men hon hade slut så jag får fortsätta låna ett tag. Tänkte att det är ju bra att ha om han blir en hejare på att söka svamp så att ingen kommer och plockar in honom. Då syns det  att han är ute och jobbar om någon stöter på honom... Hehe, man ska inte underskatta lillgubben... Tro om han någonsin blir så duktig, eller om vi orkar fortsätta? Men det är kul så har jag bara råd så!

Nu måste jag anstränga mig lite med uppsatsen igen, ingen rast ingen ro...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0