K..k..kkallt...

Har inte skitmycket att göra idag... Vi väntar nämligen på dödsdomen (?) på det vi skrivit hittills på uppsatsen och få en bedömning om vi kan gå vidare. Vad gör man då när det är -25 ute? Jo, man kan ju äta godis (om man nu skulle råka ha det hemma) och mysa ner sig i soffan och se på TV/film eller spela TV-spel. Låter rätt lockande efter att ha bloggat klart. Den största frågan är väl hur jag ska få denne Unge Herrn att hålla sig hyfsat lugn, inne och att inte göra hål i väggen??
                                                                            ↓



Han bryr sig nämligen inte om hur kallt det är ute! Vete 17 om det blir ens nån prommis idag, ingen lång iallafall. Får väl leka lite istället med nya leksaken. Ger man honom den så tar det väl ändå en 30 minuter att få honom att släppa den och följa med in...

Igår eftermiddag skickade vi som sagt vårt paper till handledaren och VIPS så var jag utan jobb. Då tog jag och gjorde toast och sen gick jag upp (!) och satte mig vid TV:n och fikade och hittade en film på en av alla dessa hundra kanaler som finnes. Var inte helt fel. Fel var det däremot när D kom hem och jag fick kasta på mig kläderna, ut i kylan och susa på banken, som jag trodde stängde kl. 15. Vid denna tid var klockan en fem över halv eller tjugo i tre, och de stängde visst 17 upptäckte jag... Men vad faen, jag hann i alla fall!

Ikväll är det kurs. Hoppas jag!? Inte ställa in, då blir jag så lessen... Det gör väl inget om vi fryser ihjäl på kuppen? Då dör vi lyckliga i alla fall.

Oj, vad mycket snö det är! Var bara tvungen att säga det idag också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0