Mildare väder och hemska spår

Idag visade termometern lite mildare, -13 bara! Igår kväll var jag ut i långkalsonger och täckjacka och det kändes som "sommar", i alla fall jämfört med -26. Jag och mamma ska åka spark sedan innan hon ska åka till syster över helgen. Det har visat sig att Pajas tycker det är jättekul att åka spark, ja eller inte åka i den bemärkelsen förstås utan springa bredvid. Ju fortare det går ju snällare springer han bredvid och kikar upp på mig. Kul att se! Blev ju ingen kurs över huvud taget denna vecka eftersom det var så kallt. Jag som var så laddad. Men det som inte dödar en, stärker en!

Anledningen till att vi ska åka spark är delvis att jag såg oidentifierade spår igår. Dessutom kände jag att vi var alldeles efter något djur, jag vet inte vilket. Lo, varg? Den hade helt nyligen gått där, och pinkat revir bland annat. Och det var ingen lösspringande stor hund heller, för de springer mycket mer planlöst och luktar och har sig, och så var inte dessa spår. Hundarna ville verkligen inte gå, så vi vände efter ett tag, jag ville inte driva djuret om det var så nära. Det är faktiskt ganska otäckt att vara nära vilda djur, speciellt när man inte ens vet vad det är... Så när D kommer hem ska vi åka ut med skotern och reka lite. Kolla på spåren igen och var de tar vägen. Eftersom det var djup snö var det svårt att se exakt hur spåren såg ut. Men det skulle mycket väl kunna vara antingen varg eller lo. Själv var jag helt övertygad om lodjur och det var väl tur att jag inte ens tänkte på varg... Huga! Men sen kollade jag lite på nätet och insåg att de djuren gör väldigt lika spår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0