Undrar vad som händer i huvudet...

... på min hund? Häromkvällen satt han i soffan mellan oss, precis i svängen i hörnsoffan, med huvudet vilandes på kanten. Och svisch så bara HOPPAR han, över ryggstödet! Soffan står liksom ut i rummet så det gick ju... inte så bra. Antar att han blev lika brydd som vi, då det bara var luft under. Vi tror att han såg katten och hoppade efter den... Men hallå? Jag menar HUR knäpp får man bli? Jag rusade såklart runt och satte mig vid honom och han bara lade sig ner och slickade, slickade, slickade sig om munnen, troligen slog han nosen. Sen nös han oavbrutet i flera minuter och sedan lade han sig för natten och sov. Dagen efter märktes inget. Men man blev ju rädd om benen framförallt! 38 kg hund är ju ingen fjädervikt att landa på så där... Nää, huva!



Vi brukar kalla honom "Långnos"! Särskilt när hans tunga vandrar längs skärbrädan...

Tror att jag pajat kameran... Den vill liksom inte funka längre, går inte att slå på. Jag råkade slänga den lite lätt i trappen och på den vägen verkar det vara... SKIT. D tyckte visst att det var jag som pajade den andra också. Hoppsan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0