Badväder!

Ja, det är väl sannerligen ett riktigt badväder vi har fått. Över 30-35 grader varje dag! Badade både igår och idag - helt underbart. Till och med Daniel var som ett baddjur. Det var ett superställe med sandbotten långgrunt och relativt ostört. Det var alldeles ljummet i vattnet igår, väldigt osvenskt... Idag var det inte riktigt lika varmt i vattnet men skönt ändå. Hundarna var också med och de badar och simmar och har det jätteroligt. Skönt att se att Pajas KAN simma ordentligt. Men man blir trött av att vara ute och plaska hela dagen, och hungrig trots att man har fika med sig.

I helgen har Daniel och jag fräst, krattat, planerat och sått samt gödslat de gamla trädgårdslanden för nu ska det bli gräsmatta igen. Jag tror det blir bra. Det kommer i alla fall att se trevligare ut än tistelodlingarna som varit där några år nu... Annars läser jag mest och sitter i skuggan och pustar i värmen, men nu måste jag lägga i en växel med huset minsann...

Jag har återigen upptäckt hur härligt det är att cykla, det är så man aldrig vill komma hem. Jag tror syster kommer och gör mig sällskap ikväll. Det vore kanske inte så dumt med en egen cykel igen, nu använder jag Daniels. Men om han ska kunna tvingas med så blir det lite svårt om vi ska använda samma...

Vi fick en överraskning imorse då Linda, Bengan och Ella svängde förbi och sa HEJ när de skulle åka på sin semster söderut. Det var allt väldans trevligt. Nu måste jag nog vila lite för jag somnar snart...










Kommentarer
Postat av: Reneé

ÅH, vilka härliga bildet !!!!! ( Jag gillar faktiskt att se värme på Bild, även om jag plågas ihjäl av det Live..)

2009-07-02 @ 14:02:51
URL: http://motivlivh.blogg.se/
Postat av: Nillah

Härligt badställe det ser ut att vara!! Påminner lite om där vi brukar vara =0) Jag vet inte vad det heter men det ligger förbi Tivsjön & efter en bit så tar man av till vänster & sen ligger stället på vänster sida... Vad kul när dom vill simma, Dahnino simmar inte nå gärna fastän han KAN??? Hmm, knasiga vovve ;0P

2009-07-03 @ 16:06:11
URL: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0