-måndag-

I lördags var vi och firade Johanna som fyllde 2 år i onsdags. Hon fick en madrass av oss, en sån man åker på snön med. Och jag VET att hon gillar sådana, men hon blev så blyg inför Daniel så hon vågade knappt titta på den... Men hon åkte till slut och jag tror nog hon har mycket roligt med den senare. Lilleman somnade minsann i min famn också, så nuttigt så.

I fredags åkte vi lite skoter med Ella, hon fick denna gång åka i pulkan och det var så mycket trevligare än att åka på själva skotern för det tyckte hon inte alls om. Det var så trevligt att hon blev skitarg när hon inte fick åka mer. Att det var lite kallt i ansiktet struntade hon fullständigt i. Vi åkte först en inte så liten sväng och så stannade Daniel när vi var hemma igen och vände sig om och frågade om vi skulle åka mera. Jag hade då vänt Ella mot oss så vi skulle se vad hon tyckte, men då minsann kravlade hon ned i knät igen och satte sig tillrätta. Det var svar nog det!

Fått en del tips om vad jag ska göra med Pajas skrovelnos. Det är visst en sjukdom har jag fattat efter lite googling. Discoid Lupus ska det visst heta också. Nån olja han ska ha i maten, som extra fett och salisynsyrevaselin på nosen och så kan man doppa trampdynorna i olja (olivolja/rapsolja kanske?) och sedan ha strumpor på i någon timme. Vadå, på Pajas? Tillåt mig att skratta, MOHAHAHA...! Men självklart ska jag prova, jag ska nog filma det också!

Nu måste jag försöka få tag på en bok som jag ska ha examinerande seminarium på nästa vecka som är en innevecka. BLÄ! Men det måste göras och borde nog ha varit gjort för länge sen. Inte nog med att man måste fixa fram den, man ska läsa skiten också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0