-onsdag-

Igår var det bakdag och kursdag. Både baket ock kursen gick väldigt bra. Degen jäste nåt så fruktansvärt mycket, en halvtimme före färdig jäsningstid kikade jag till degen i buken, och den var överallt. Det var deg neröver halva bunken, det bara vällde och pös. Jag bestämde då att det var färdigjäst och började baka ut. När jag sen skulle diska skiten så var det deg överallt. Diskborsten, till exempel, var igenkletad med deg och när man då råkade vifta runt med den lite så VIPS så var det deg överallt i hela köket också! Men brödet blev väldigt fint, och gott också! Brödet kallas för övrigt Borglunds i vår familj och är en sorts baguette (om man väljer att baka ut i längder förstås) som denna gång blev otroligt fluffiga, mjuka och härliga med en lite hård/seg yta. Detta trots att det är bakat på dinkel, jag trodde de skulle bli lite mastiga och kompakta. Baket påminner mig om mumsiga segkakor...

  

Hundfröken (för att låna Nillah's uttryck) gav oss  en utmaning. Vi ska lära våra hundar att dra av strumpan från foten, på ett kommando förstås. Jag har till tisdag på mig. Undrar just hur detta slutar... Kommer stackars gäster att få gå hem utan strumpor och tår sedan? Kommer de nånsin tillbaka OM det skulle hända?

När jag var på kursen igår och skulle hämta in hunden så såg jag, ett PLATT däck! Fan, tänkte jag, men hjulet kanske står i en grop...? Nopp. Som tur var så hjälpte herr Eriksson mig, ja eller han gjorde jobbet och jag tittade på. Himla sjysst av honom. Visserligen kanske det var en order ifrån frugan, vad vet jag. Gjort blev det i alla fall. Så nu har vi ett jäkligt tjusigt nödhjul på våran fina, fina bil.

 

Jävla skitbil, förresten. Jag ska sluta använda den, det får bli cykel istället. Ja, just det, den är ju stulen... By the way så fick vi punka på samma hjul fast ett annat däck i påskas. Ja, alltså vi bytte däck då för man kan inte ha Pirelli vinterdäck!  Ja, hur som helst så känns det som att jag har en himla otur hela tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0