Solen

Kanonväder idag liksom det varit i helgen. Nu har jag och hundarna varit på långpromenad i solen. Gissa om det var skönt? Dessutom är jag knappt svettigt vilket känns väldigt OK! Men hallå? Nu är det väl VÅR eller...? Det känns som det eftersom...

1. ... jag har tagit fram walking-skorna och gått på bar och bitvis torr asfalt.
2. ... jag har använt den tunna vind/regnjackan vid utevistelser utan att frysa.
3. ... jag har behövt duscha smutsiga hundar efter promenad. (jag sa behövt, jag rullade dem dock i snön i stället. Latmasken tyckte det var helt OK)
4. ... jag har stött på några av de bin som envisas med att bo i den tomma grannkåken.

Daniel hade så kul i fjällen att han nu tycker att vi ska åka upp och göra samma sak. Hyra skoter och köra arslet av sig, alltså. Han tycker att jag också skulle få uppleva det. Men, gulle! Var tydligen rätt fina leder där också. Jomenvisst skulle jag tycka att det var värt 2500:- för en dag. OM jag hade haft de pengarna alltså. Det har jag inte.

Nu ska jag fräsa till Fränsta och gå på banken och handla lite. Undrar om de har lunchstängt på banken? Isåfall har de det garanterat när jag kommer dit, vilken tid det än är. Man kan nog kolla upp det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0