Wow

Jag som har längtat lite festligheter... Igår ringde telefonen och sa: "Välkommen på kalas!". "JA TACK!" sa jag och log. Jag är taggad till 1000, just nu i alla fall. Det ska bli kul för en gång skull. Jag har nu rotat lite i mina kartonger och till och med funnit det jag sökte. En brun, vid manchesterkjol. Tänkte ha en turkos blus/top upptill, eller något annat. Ska visst en sväng till stan idag... Men jag borde inte köpa kläder... Det vore bara så kul att hitta något fint att köpa bara för att jag vill och inte för att jag måste. Det är väl hemskt, när man måste köpa något "nytt" för att man ska på bröllop eller dop eller 30-årsfest för att man inte vill gå i samma gamla kläder. Då hittar man aldrig nåt. Tror jag ska köpa ett par tights också, får se om det blir svarta eller nån cool färg. Herregud, vi har till och med sprit och cider hemma. Undrar om de misstycker om jag tar med mig lite..? *asflabb* Daniel har en hela Jäger som jag senast igår såg drömskt på, eller såg drömsk ut när jag tänkte på (för själva objektet står ute i jordkällaren...). Tror bestämt att det finns till att göra P2 med... Vad sägs syster? Tänk er, ett highballglas med en slurk vaniljvodka, en skvätt Apple Source, en större skvätt Sprite/Fruktsoda, isbitar och lime - i en soffa, skrattandes tillsammans med trevliga prickar..?

Idag ska jag prova gå en liten promenad med hundarna. Ska även gå med dammsugaren. När D kommer hem drar vi iväg. Igår hade jag ont i knät när jag lade mig, hade gått en del i trappor. Lär nog bli lika ikväll eftersom jag kommer att gå en del idag. Men man kan ju inte sitta still hela tiden heller, det blir inget bättre av. Det gör väl inte så mycket om det gör ont heller, bara knät inte "rör sig". Sidledes, alltså. Det är lite obekvämt... Eller hur man ska säga.

Igår skulle jag visa Daniel vad jag hade lärt Pajas. Jag bad hunden dra av mig strumpan. Och det gjorde han! Så duktigt. Men sen ville han dra igen, och säkert igen och igen och.... Men där satte jag stopp. Bara på kommando gills det. Annars spårar det snart ur. Börjar längta lite efter barmark så vi kan prova agility. När vi höll på i somras/höstas så var han såpass liten att man måste vara rädd om benen och kroppen. Men nu kan han få hoppa och springa bäst han vill. På tal om det så ska jag ju ringa Hudiks smådjursklinik och höra om höftledsröntgen. Man bör ju göra det på labbar eftersom de ofta har  problem med det... Men båda hans föräldrar är friröntgade så jag hoppas ju att det är bra med honom med. Har glömt att ringa hela veckan. Sen hatar jag att ringa också...

När jag hade lite tråkigt igår så tog jag och slängde ihop en kallrullad drömtårta. En sån chokladrulltårta med världens godaste smörkräm i. Vilken tur att Jenny introducerade mig i rulltårtevärlden! Jag tror jag ska göra en sån på lördag och trycka i mig, istället för nåt annat gott. Eller så gör jag bara krämen...

Tjolahopp

Kommentarer
Postat av: Nillah

Jag var till Djurhälsan I Härjedalen, Sveg, & gjorde röntgen på Lillgubben, där var dom JÄTTETREVLIGA =0) Men det är väl närmare till Hudik? Till Sveg är det ca 17 mil tror jag, men det var värt varenda mil =0)

Ha det så skoj på kalaset =0)

2009-03-27 @ 09:52:37
URL: http://gronstacity.blogg.se/
Postat av: Jenny Starfighter

Ja visst om samtalet som en skänk från ovan! Jag bangar inte en P2 om man säger så...

2009-03-27 @ 10:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0